![]() |
Een greep uit ons product |
Wij krijgen als team een 3a-tje en een aantal Post-its (ook wel "geeltjes genoemd, desondanks ze roze zijn). Het is gezellig aan tafel, maar de spanning is hoog. Desondanks het een formatief product is, voelen wij het streven om te gaan voor een "goed". We raken in een soort flow, op het moment dat de eerst post-its op het papier komen. We hebben een systeem ontwikkeld, waarbij twee mensen theorieën zoeken, 1 schrijft en een ander helpt en zoekt naar praktijkvoorbeelden of tegengeluiden. Het is toch echt een Flow moment, want de tijd vliegt voorbij. Menig docent is aan onze tafel geweest om te zeggen dat we op moeten schieten, want we lopen achter op de rest. Tja, als je alleen naar de post-it aantal kijkt lopen we achter, maar wat er staat klopt en wordt door iedereen uit ons team gedragen en begrepen. Opeens gaat het heel snel we leggen de pennen neer en kijken een beetje naar elkaar. "Dit is het", "Dit is goed"! De pennen roken en de haren staan statisch overeind en we zijn blij met het resultaat. Na een korte ronde door de kantine en over de schouders van anderen meegekeken te hebben ben ik van mening dat we het echt goed gedaan hebben. Dit blijkt later ook, wanneer twee docenten naar ons ontwerp kijken. Ze stellen geen vragen, maar doorzien al erg snel wat en hoe we het doel bereikt hebben. De woorden zijn lovend en dit wordt ook even met ons team gedeeld. Eerlijk is eerlijk, ik heb respect voor de docent en hun expertise.
Ik heb veel van deze opdracht geleerd. Mind mapping. concept mapping, theorie en APA,alles komt in 1 opdracht ineen en, door het overleg met studenten uit een andere klas, komt er een boel nieuwe informatie bij.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten