Pagina's

donderdag 4 februari 2016

Eureka moment

Al uren zit ik te staren naar curriculum analyse A en B. Wat moet ik nog lezen, wat is er nog meer te vinden? Heb ik iets over het hoofd gezien, verkeerd gelezen, of ben ik niet volledig geweest?

Lezen, zoeken, opnieuw lezen. Een warme gloed stijgt naar mijn hoofd terwijl koude vingers de muis laat schuren over de ruwe tafel in het hotel. Ik kijk naar de klok het is 21.00. Ik zoek naar een verband. Iets wat mijn collega's, management, curriculum, studenten verbindt in een opdracht, iets vernieuwends.

Achter mij speelt mijn Ipad een geluidje af, is sla hem open met in mijn hoofd tig van vragen. Het is een mail en in het kleine scherm staat alleen de naam van de afzender en de titel van de mail. Ik sta stil, en blijf staren naar die drie woorden. De titel van het mailtje, dat is het dat is de factor wat alles bindt. Het overkoepelende, de rode draad door het verhaal, het antwoord op een zoektocht van uren lezen, praten, zoeken en turen naar het scherm.

Yes!

4 opmerkingen:

  1. Je laat ons wel in spanning over die drie woorden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Interessant proces Sebastiaan! Serendipity noemen ze dat, ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zijn dit ook elementen die je in je herontwerp aan bod wil laten komen? Dan gaat het toch een hele andere kant op dan je eerdere ontwerpideeën, maar wel een interessante die meer gaat over het leren van de leerlingen. Ik denk ook meteen aan een term als Bildung die de laatste tijd weer erg in opkomst is en aan de gedachten van Biesta over verschillende functies van onderwijs namelijk; kwalificerend, socialiserend en subjectiverend.

    BeantwoordenVerwijderen