Pagina's

woensdag 20 januari 2016

Analyse Deel A: Analyse

De eerste stap van je analyse is het verzamelen van informatie. Let op dat je tijdens het proces ook collega’s van je eigen school betrekt. Zie hiervoor ook de prestatie-indicatoren in de beoordelingsrubriek van het self-assessment (zie blog).

Bij de aanvang van de MLI studie ben ik samen met mijn team en leidinggevende aan het kijken naar de ontwikkeling van onze curricula. Wij verzorgen verschillende opleidingen die gestuurd worden op zaken zoals; 

De komst van een nieuw kwalificatiedossier voor 2016, de vastgestelde urennorm vanuit FOV en de komst van keuzedelen heeft ons MT doen besluiten een drie tal medewerkers de taak toe te bedelen tot "Curriculum her-ontwerpers". Dit betekend dat er op individueel, maak ook op teamvlak er een verdieping plaats gaat vinden in het curriculum met het oog op bestaande curricula en lestabellen. Ik ben gevraagd om het curriculum van technicus automotive engineering te gaan herschrijven. Hierbij kan ik gebruik maken van onderwijsexperts die bij onze diensten zijn op te vragen. Dit zal het waarschijnlijk niet minder moeilijk maken, maar geeft wel de rust dat er met mij mee wordt gekeken.



* Documenten zijn opvraagbaar maar niet online inzichtelijk gemaakt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten