Deze analyse is tot stand gekomen door het “Onderwijs en Examenreglement” van Summa Automotive en het kwalificatiedossier te analyseren. Ook is er gebruik gemaakt van het cijferregistratie systeem “EduArte”.
Vraag I: Welke leerlijnen/leerdoelen herken je?
In de OER wordt er gesproken over basis- ,integrale- en loopbaanleerlijn. Deze leerlijnen zijn herkenbaar terug te vinden in het cijferregistratiesysteem waar docenten hun resultaten kunnen invoeren. Studenten kunnen de koppeling van de leerlijn terugvinden in de cijfer app. De code voorafgaand aan de naam van de toets zijn BL-, Int, en LB en geven weer hoe deze resultaten zich verhouden tot leerlijnen. Studenten krijgen bij aanvang van de opleiding een uitleg over de cijferapplicatie en de leerlijnen door de loopbaanbegeleider. Theoretische vakken die gekoppeld zijn aan praktijkvaardige vakken zijn de “Integrale vakken”, zoals autotechniek en praktijk autotechniek. Vakken die ondersteunend zijn aan het beroep zijn “basisvakken”, zoals rekenen en taal. De integrale loopbaanleerlijn is geroosterd vak van een uur per week. Studenten krijgen en geven elkaar feedback over de ontwikkeling op school en de samenwerking.
Nieuwsgierig geworden? Download hier het volledige verslag!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten