
en hoe je het kan inzetten in de les. Bij Gamification draait het om een spelelement toevoegen aan een les of integrale opdracht. Door les activiteiten te belonen door middel van prijzen, kan de student geprikkeld worden aan de activiteit deel te nemen. Het belonen kan aan de hand van badges, updates van je avatar, of een titel die je kunt verdienen hoort hier ook bij.
Bijvoorbeeld, ben jij degene die het meeste heeft ingelogd, dan wordt je de burgemeester van de site (white hat). Anderen kunnen je titel afpakken door vaker dan jij in te loggen. Hiermee is er een competitie element in het leren gekomen, waardoor studenten of een titel/ status willen behalen of een titel willen verwerpen. Een voorbeeld hiervan is de naam "groentje" (black hat) dit betekend dat je nog maar weinig ervaring hebt of weinig aan de opdracht hebt gedaan. Studenten willen deze titel graag verwerpen. Er zijn verschillende vormen van gamification te bedenken. Wil je weten welke dat zijn of wil je iets meer weten over dit onderwerp,
Geen opmerkingen:
Een reactie posten